Hai uols.. tak lama lagi kita nak sabut raya dah kan?

Seperti biasanya macam raya-ray sebelum ni mesti kita sudah sibuk menyiapkan persiapan raya seoerti baju raya, tudung raya macam-macam lagi lah.

Tapi macam mana dengan muka raya? Haaaa hehehehe

Ofkos lah nak nampak cantik, flawless di pagi raya betul tak?

Jadi harini diva nak  sharekan dengan uols tentang  perkara  yang memberikan perbezaan besar,  bagaimana kita mengetahui kekuatan sebenar kulit dan apa produk skincare yang terbaik untuk dipilih.

.

Bagaimanakah produk penjagaan kulit berfungsi?

#1 – Produk / bahan yang kuat untuk penyembuhan kulit. Contohnya, cuba uols potong jari uols, tak lama lagi akan tumbuh tisu baru ketika luka tu sembuh.

#2 – Apabila kita menggunakan rawatan herba topikal, rawatan tersebut tidak “menyembuhkan” badan – mereka menyokong percepatan tubuh mempunyai fungsi semulajadi.

#3 – Tubuh memerlukan pelbagai makanan dan nutrien tertentu untuk kehidupan dan kesihatan, dan diet kita adalah yang pertama dalam menyampaikan apa yang diperlukan oleh tubuh dan kulit untuk kecantikan.

#4 – Selepas diet kita menyuburkan badan dan kulit kita, produk penjagaan kulit adalah tambahan untuk kesihatan optimum kulit.

#5 – Sama seperti cara uols menambah makanan anda dengan antioksidan, mineral, vitamin atau protein tambahan, bahan-bahan yang betul dalam penjagaan kulit akan membantu menyokong proses semula jadi tubuh kita, membantu melindungi kulit dan membantu dalam mencegah kerosakan selular yang dipercepatkan .

#6 – Terdapat banyak perbincangan mengenai “memberi kulit makan” pada hari ini, sesetengah jenama semulajadi memasarkan produk mereka sebagai “makanan untuk kulit.”

#7 – ‘Makanan untuk kulit’ kebanyakannya tidak berbahaya untuk jenis kulit biasa tetapi apabila ia berkaitan dengan jerawat, kombinasi, kulit sensitif dan masalah yang mengalami apa-apa persekitaran, musim dan keadaan – kulit mesti dirawat dengan cara tertentu untuk kesan yang lebih.

#8 – Salah satu salah faham terbesar dalam penjagaan kulit adalah apabila, seseorang mengalami masalah kulit dan mereka berfikir bahawa mereka perlu mencari produk yang sesuai untuk memperbaiki kulit mereka.

#9 – Kebanyakan orang tidak tahu bahawa terdapat satu langkah penting yang perlu ditangani untuk merawat masalah kulit.

#10 – Kulit harus berada dalam keadaan yang seimbang untuk menerima nutrisi dan antioksidan. Kulit mesti seimbang dan sihat SEBELUM ia boleh menerima makanan dan suplemen tambahan.

#11 – Kulit yang reaktif dan menderita dermatitis, jerawat, atau apa-apa isu lain, yang sensitif, dikompromikan oleh ketidakseimbangan bakteria, minyak atau hormon atau tindak balas autoimun boleh berlaku.

#12 – Keradangan boleh menjadi punca utama dan ia tidak selalu khusus kepada kulit. Ia boleh menjadi sistem atau organ lain, emosi dan mental juga.

#13 – Sambutan keradangan kulit mesti dipertahankan dan ditenangkan terlebih dahulu.

#14 – Apabila seimbang dipulihkan, fungsi kulit yang sihat boleh dikembalikan dan makanan dan aktiviti antioksidan dapat ditadbir untuk menyokong kesihatan dan perlindungan yang lebih lanjut.

#14 – Berkhasiat memberi kesan kepada kulit, tetapi ia tidak semestinya berguna sehingga langkah penting ini dilaksanakan terlebih dahulu.

#15 – Detoksifikasi merupakan satu lagi langkah penting jika dilangkau boleh menghalang perlindungan yang berkesan dan perlindungan antioksidan.

#16 – Kulit tidak dapat sepenuhnya menggunakan khasiat penting dan sokongan antioksidan jika terdapat banyak toksin mikro yang terdapat pada liang-liang dan keradangan akut atau kronik yang ada sekarang.

#17 – Pencemaran, kotoran, sel-sel kulit mati dan darah adalah toksin yang menghalang peredaran dan pembahagian nutrien dan aktif antioksidan yang betul.

#18 – Memahami setiap langkah untuk rawatan kulit, perbezaan dan cara mereka semua sesuai adalah penting untuk memahami apa produk berfungsi, apa yang perlu digunakan dan membantu kita menguruskan jangkaan keputusan kami.

Diva harap penjelasan ini akan membantu kita untuk lebih nampak berilmu tentang kulit.

Sebaik sahaja kita menjadi pengguna yang sedar, kita boleh membantu dunia kecantikan di luar tuntutan dan harapan.

sumber: Rina Rifaee

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here